Trasa na skialp pre mierne pokročilého (Rakytov, Veľká Fatra)

HorySkialpTipy a rady

Ďalšia zaujímavá skialpová trasa pre menej skúsených skialpnistov, ktorý hľadajú niečo mimo zjazdoviek je vo Veľkej Fatre, konkrétne okolo Rakytova s nadmorskou výškou 1567m.n.m..  Tu však odporúčam zobrať lavínovú výbavu pretože, pri vysokom stupni lavínového nebezpečenstva je dobre ju mať. Čo sa týka trasy tak máte viac možností a je len na Vás ktorú si vyberiete. V galérií si môžete pozrieť jednotlivé trasy a fotky mojich skialpových výletov práve na Rakytov.

Trasa: Teplou dolinou na Rakytov

Veľmi pekná trasa po žltej turistickej značke. Zaparkujete pri hlavnej ceste na začiatku doliny (asi kilometer pred Nižnou Revúcou).  Odtiaľ môžete ísť priamo na pásoch až k chate s názvom Limba, kde sa môžete občerstviť. Potom pokračujete stále po žltej značke až kým nezačnete traverzovať po pravej strane cieľový vrchol. Je na Vás či budete pokračovať do Severného sedla a potom hore, alebo na začiatku traverzu odbočíte doľava a budete stúpať priamo.  Odporúčam druhú možnosť. (príjemnejšia a rýchlejšia)

Po dosiahnutí cieľovej destinácie odporúčam zlyžovať smerom medzi severné sedlo a chatu Limba (na obrázku znázornené červenou trasou). Odtiaľ spať na chatu a opatrne až dole k autu. Sú tam však úseky, ktoré vedú cez les, preto si treba dávať pozor aby sa Vám nič nestalo. Celková vzdialenosť tam a späť je približne 12km a 950 výškových metrov.

Trasa: Smrekovica – Rakytov a späť

Je pekná skialpová túra s krásnymi výhľadmi za pekného počasia. Hlavne okolo Skalnej Alpy a Tanečnice. Trasa technická nie je, ale prechádza sa cez pár zalesnených úsekov, kde treba byť opatrný. Keď prídete na Malý Rakytov, je na Vás či zlyžujete dole bez pásov smerom doľava smerom do doliny a potom priamo hore na vrchol, alebo budete pokračovať cez Severné Rakytovské sedlo.

Celková vzdialenosť tam a späť je približne 12km a 800 výškových metrov, záleží na tom či necháte auto až na Smrekovici, alebo pôjdete až z niektorých odstavných plôch popri ceste na Smrekovicu. Ak by ste išli zospodu, potom odporúčam ísť po modrej značke, ktorá sa od hlavnej cesty na konci odpája doľava.

Trasa: Nižné Revúce – Rakytov a späť

Táto trasa je mimo turistických chodníkov avšak musia byť dobré snehové podmienky aby ste mohli lyžovať po Revúckych lúkach. Začínate pri družstve a pokračujete priamo hore po lúkach (tie budú isto prešlapané a zlyžované, tak len pokračovať po stopách).

Takto sa dostanete až hore k zvážnici ktorá sa napája na žltú turistickú značku a tá ide už priamo na vrchol. Znova odporúčam, nepokračovať do Severného sedla, ale odbočiť doľava a stúpať priamo hore. Celková trasa tam a späť má približne 11km a 850 výškových metrov.

Všetky spomínané trasy môžete pravdaže kombinovať, avšak treba počítať, že budete mať skomplikovanú dopravu, keďže skončíte výlet inde, ako ste začali.

Pre tých, čo majú znalosti o lavínovej prevencie, tak zvýšte opatrnosť pri zjazde smerom k južnému sedlu. Žľab je v zlých podmienkach lavinózny, avšak keď sú podmienky dobré, viete si tam výborne zalyžovať. Nižšie môžete vidieť lavínovú mapu okolo Rakytova.

Všetkým prajem krásny a bezpečný skialpový výlet.

Podobné články

Boj o vrchol Wildspitze, najvyššej hory Tirolska
Trasa na skialp pre začiatočníka (Minčol a Vasiľovská hoľa)

MÔŽE VÁS ZAUJÍMAŤ

Neboli nájdené žiadne výsledky.