Trasa na skialp pre začiatočníka (Minčol a Vasiľovská hoľa)

HorySkialpTipy a rady

Ďalšia príjemná skialpová túra pre začiatočníkov je prechod z Kubínskej holi cez Minčol (1394m.n.m.) na Vasiľovskú hoľu a späť. Podobne ako pri predchádzajúcej túre nepotrebujete riešiť lavínovú prevenciu či stúpať technickým terénom.

Pri tejto trase máte voľbu stúpať na hrebeň po príjemných zvážniciach cez les mimo zjazdovky až ku chate na Kubínskej holi a potom po modrej alebo žltej značke až na hrebeň, ktorý je od chaty už len kúsok. Odporúčam však modrú značku, ktorá nie je tak strmá, ako žltá. Keď budete na hrebeni, tak pokračujete len pri miernom stúpaní až na Minčol.

Potom odbočíte znova na chodník smerom na rázcestie pod Minčolom, odtiaľ už len po modrej značke cez krásne zasnežený les. Asi v polovici trasy medzi Minčolom a Vasiľovskou hoľou odporúčam dať dole pásy a spustiť sa dole zvážnicou cez les, ktorý nie je príliš hustý, takže to viete opatrne zlyžovať až dole na lúku. Odtiaľ to je už len asi 200 metrov na vrchol Vasiľovskej holi. Potom už len dole po zjazdovke, alebo kľudne mimo nej až dole k chatkám. Trasa od parkoviska až na Vasiľovskú hoľu má cca 8km a 620 výškových metrov. (mapu a výškový profil môžete vidieť v priložených obrázkoch)

Tam sa pravdaže viete i občerstviť, ak to kvôli pandémii nie je zatvorené. Toto je miesto, kde sa treba otočiť a pokračovať späť až k rázcestiu pod Minčolom, kde nepôjdete už po tej istej trase, ale tento krát odbočíte doľava na modrú značku, ktorá vás privedie znova na hrebeň, odkiaľ viete zlyžovať až dole k parkovisku. Táto trasa je kratšia približne o kilometer a značne rýchlejšia, pretože i výškových metrov je o cca 200 menej.  Nezabúdajte, že lyžovačka smerom k autu je znova na Vás, či už si vyberiete zjazdovku, alebo terén mimo nej.

Dúfam, že som Vám pomohol z ďalšou trasou pre začiatočníkov skialpu.

Podobné články

Trasa na skialp pre mierne pokročilého (Rakytov, Veľká Fatra)
Ako vybrať trasu na skialp pre začiatočníka (Malý Zvolen, Veľká Fatra)

MÔŽE VÁS ZAUJÍMAŤ

Neboli nájdené žiadne výsledky.